Popular Posts

kisah-kisah kue

eXcel = p3rcubaan p3rtama

14 December 2010 ·

Assalamualaikum...dah bape hari aku xdapat nak bukak blog...apatah lagi nak update..petang nie berkesempatan nak on9 n update blog...aku juz nak kongsi cikit jela...berkaitan tajuk aku tue...percubaan pertama..berkenaan ngan Microsoft Office Excel..aku baru nak berjinak2 ngan excel nie...try buat system2..haha..benda yang pertama yang aku buat ialah..system nak calculate gpa dan cgpa sbijik mcm slip result dan mini transkrip...system yang basic2 ja..gpown ak baru nak cube2 ja..budak baru nak belajar...sebelum nie aku memang tataw apa lagi function yang boleh buat dengan menggunakan excel nie..ok nie di antara pic system yg aku buat tue...


nie page paling hadapan...isi nama, student no dan ic...coz nanti maklumat yang ditulis kat cnie akan digunakan...



page yang ke-2...umpama macam menu la lebih kurang..kat cnie aku ad buat 3 bahagian...maklumat result, then mini transkrip dan laz skali graf gpa dan cgpa...



nie page untuk isi maklumat keputusan peperiksaan...juz masukkan gred ja..then die akan auto calculate untuk gpa dan cgpa...then bahagian course code boleh diubah...bila code diubah,memang bahagian "name of course" dan "credit hour" akan auto ubah mengikut apa yang dah ditetapkan...


nie page yang paling aku suka sekali coz aku create bagi nampak cam sama ngan mini transkrip asal...haha..maklumat2 die memg auto la dari ap yang dah diisi dalam page sebelumnyer...dan yang paling penting bila final cgpa ad...akan keluar perkataan "COMPLETE"..huhu..


tentang graf...juz graf biase jek..nak bagi senang tengok dalam bentuk real..

pape pown nie benda yang aku buat selama sehari lebih..walaupun simple tapi nielah percubaan pertama aku..banyak g yang aku kena blajar...k roger n out..

0 tengah goreng:

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2020
nak meluaskan bidang kerjaya dan menstabilkan ekonomi family dan diri sendiri..bebas dari hutang yang membebankan..insyaAllah..amin.

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat