Popular Posts

kisah-kisah kue

Ekspedisi 1 - Amik berkat pengantin

07 October 2012 · 0 tengah goreng

Assalamualaikum wbt..KAWIN..?? seronok kan bila dapat tengok pasangan pengantin duduk bersanding atas pelamin, berjalan diapit pasangan dengan paluan kompang...waduh, tengok macam wow best kot.(macam ada percikan bunga api atas kepala)..haha..

kredit picture dari RGB Colours Production  <-- (klik utk maklumat)


Semalam sorang kenalan melangsungkan majlis perkahwinan di Jalan Datuk Kumbar, Aloq Staq..semata2 nak tengok orang kawin, sanggup gak aku runner pergi sana naik moto sorang2..sebelum sampai kawasan rehat gurun, kedebooommm hujan lebat kot..100% aku termasuk moto lencun kena air hujan..nak berhenti memang xdapat la, so perlahankan moto 80km/j dan meneruskan perjalanan dalam keadaan basah lencun..4~5km sebelum sampai kawasan rehat gurun, cuaca cerah balik..haha..sepanjang perjalanan dari kawasan rehat gurun ke aloq staq, aku xpakai sweater, bju kemeja pun aku bukak butang separuh..proses pengeringan secara semula jadi bermula..Alhamdulillah sampai aloq staq, bju n sluaq aku kering..kasut dan stoking ja yang xkering sepenuhnya..haha

Tapi xkisahla basah lencun pun, lagi pun ni kali ke-3 aku lencun atas highway..1st masa turun gurun, 2nd masa balik dari ipoh, 3rd adalah semalam ke aloq staq..Yang penting sampai rumah pengantin, kena amik berkatla..bergambor dengan pengantin..haha..rugila datang jauh2 basah2 xbergambor..maka terlaksana ekspedisi semalam untuk jumpa pengantin dan bergambor..Bila lah pulak ekspedisi member2 datang ke majlis aku..?? doa2kan lah yerrr..


MISI SELESAI =)






Target aku Sept12-Oct13

05 October 2012 · 0 tengah goreng

Assalamualaikum wbt..salam jumaat buat semua..hanya sekadar entri perkongsian untuk semua..setiap hidup kena ada matlamat dan target..so, target terbaru aku bermula dari september 2012 sehingga October 2013 adalah untuk mencari, mengumpul, himpun, cekau dan yang sewaktu dengannya RM15,000..apabila dihitung tempoh yang ada adalah selama 14bulan..Adakah ianya suatu yang pasti ataupun xmungkin berjaya..??Aku ada buat kira2..

Total = rm10k sahaja yang dapat aku kumpul dalam tempoh 14bulan..ini hanya sekadar congakan kasar..dan mungkin boleh berubah or bertambah..InsyaAllah..Ini cabaran bagi aku yang perlu aku harungi..bagi yang bekerjaya,ad pangkat tinggi, gaji besau,maybe xmenjadi masalahla kan..ntah2 xsampai setengah tahun dah dapat kumpul 10k..bagi aku, kena kerja keras sikit..

Orang kata biar susah2 dahulu, senang2 kemudian..yang senang bersiap2lah sebelum susah..hehe..yang penting setiap apa yang kita lakukan, biarlah dengan cara yang jujur terutama apabila bersangkut paut dengan duit..kalau dari cara yang xbersih, maka xkan redha sebanyak mana duit yang kita ada, tetap akan habis tanpa kita sedari..biar lambat asalkan dari sumber yang halal, dari titik peluh kita sendiri..Bagi yang datangnya dari keluarga yang berkemampuan tu, bersyukurlah, itu adalah rezeki dan kurniaan pada diri anda..gunakan sebaik2nya..sebab apa, bukan senang nak mencari sumber pendapatan ni, apabila dah menempuh dan melaluinya, barulah kita tahu betapa sukarnya..

So, pasang niat yang ikhlas..rm15k perlu aku laksanakan, dengan sumber yang halal dan dari titik peluh sendiri..Cabaran...Cabaran...target anda..??fikirkan, cabar diri anda..=)..dari situ, kita akan tahu erti kehidupan yang sebenar...salam





hero perjalanan jauhku..

04 October 2012 · 0 tengah goreng

Assalamualaikum wbt..
hanya sekadar entri kosong, mengisi waktu kekosongan yang sedia kosong-kosong ni..InsyaAllah 6hb ni, akan nak turun aloq staq sat p kenduri kawen kawan..So, dengan bertemankan hero perjalanan jauhku ni (my legenz) herokah..??hehe..hope selamat pergi dan balik hendaknya..Ala aloq staq ja pon, xsampai 100km..kiki

legenz kesayangan..hasil titik peluh kerja aku membelinya..
dibelai dengan penuh kasih sayang..tiap2 bulan tukaq myak hitam, petrol plak ron97..wow..haha..nak jaga enjin..kiki

seronoknya dapat berjalan jauh..asyik berada dalam penang ja..hehe.lagipun dapat cuti 2 hari, sabtu dan ahad..=)..jom mau gerak g kerja dah..salam...






t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2013..Azam Pun Baru..=)

Banyak misi yang perlu dilaksanakan bagi

tahun 2013. Semoga diberi kekuatan untuk

aku menghadapinya..=)

Gomo Kelate Gomo

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat