Popular Posts

kisah-kisah kue

deb3z & xb3z

18 December 2010 ·

AL-K!SAH

al-kisahnye petang tadi aku,abg n mak aku p kenduri kahwin...tahniah buat pasangan adik n akak, rohaiza dan norhijrah...dowang nie kawan2 aku gak masa kecik2 dulu...huhu..juz bezanyer dowang lebih tua dari aku 3 n 5 tahun..lebih kurang sebaya dengan umo arwah akak aku...yang bestnyer masa d tempat kenduri aku terjumpe dengan jiran lama aku 1 family... wah2 teruja sangat2 dapat tengok dorang sume..sume dah besar2 sampaikan aku terkejut tengok tumbesaran dowang yang sangat maximum tue...hehe..tingat lagi masa kecik2 dulu main sama2 kat balakang umah,biasela permainan2 dulu2,acilut sembunyi,men ligan2,lumba beskal..sekarang nie sume dah balajar tinggi2 dah...yang paling muda pown dah nak masuk tingkatan 4...dulu last sekali aku jumpa die masa umo die 4 tawun kot..tadi tengok mak aiii tinggi giler siot...170++ cm..perghhh...huhu..merungkai kembali kisah2 silam yang menjadi kenangan yang sangat bermakna..urmmm...

tapi dan tapi...yang xbestnyer masa kenduri tue leyh lak terjumpe ngan bapak aku...!! adoyai...terpaksela aku jumpa gak...maw xmaw ja pown aku nak p salam n sembang2...abang aku jela yang dok menyembang...aku juz tunjuk muka jap pastue blah...malas tol nak cakap banyak2...aku nie ati kering cikit,paling senang cakap,kalo benda yang aku xmow amik kisah,sampai bile2 aku xkan amik kisah...lantak la nak cakap ape pown...ade aku kisah..yang paling aku xsuke...ada lak bapak aku dengan selambe memperkenalkan anak2 die a.k.a adik tiri aku 2 orang...aku buat2 nampak xnampak jela...jahat kan aku nie..??haha...mana xnyer, kalo nak cakap terang2, aku nie memang xdak kasih sayang dari seorang bapak pown dari dulu...dat y aku xbape nak kisah samada ada bapak ke xdak.."ayat kejam cikit"...tapi itulah aku...aku lebih ngan mak aku coz mak aku jelah yang amik kisah makan minum,pakai aku,skolah aku sume..kalo aku xikut mak aku sampe skunk nie, aku rasa hidup aku xkan ke mana...nasib bek la Allah tunjuk jalan sampe skunk nie aku,mak n abg aku senang cikit hidup..hope tue la kali terakhir aku jumpe die n family baru die...malas la nak amik twu g...haha..

Ok2,xmow badmOod2...hal yang lepas biarkan lepas,aku xmow pikir dah...sok hari yang baru yerr...padam sume kisah hari nie..amik yang best2 je yer...hehe..

2 tengah goreng:

NuSaNa NoSa 91 said...
December 19, 2010 at 8:02 PM  

zairi.. sabar ye?? ada hikmah semuanya ni.. Allah xkn menguji hmba-hambanya kecuali dgn ujian yg dia mampu nk hadapi.. peace~ ^_^

muhamad zairi bin marzuki said...
December 19, 2010 at 11:45 PM  

iyer...insyaAllah masih mampu lg bersabar..hehe..thanks..

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2013..Azam Pun Baru..=)

Banyak misi yang perlu dilaksanakan bagi

tahun 2013. Semoga diberi kekuatan untuk

aku menghadapinya..=)

Gomo Kelate Gomo

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat