Popular Posts

kisah-kisah kue

Kerjayaku di Boon Siew Honda Sdn Bhd

05 January 2011 ·



Assalamualaikum wbt dan salam 1 malaysia...alamak, dah cam lama plak aku rasa xupdate blog nie..hehe..macam yang tertulis pada tajuk entri nie..smalam dan harinie, 2 hari yang permulaan bagi aku bekerja di Boon Siew Honda Sdn Bhd..masih lagi dalam minggu orientasi (2 minggu)..oklah nak kongsi cikit pengalaman aku kerje nie..urmmm, walopown xde ape menda pown yang menarik juz saja gegeh nak crita..haha..

Oklah, untuk hari yang pertama...lepas dengar taklimat yang diberi oleh Miss Tan,die yang menguruskan dan menjaga staf2 yang baru masuk.kena isi itu dan ini dan proses mengambil baju seragam bekerja..warna putih bhai..jenuh nak kena jaga...tiap2 orang dapat 3 pasang bju dan seluar...topi juz 1 jela..topi warna ijau..haha..pelik x pelik x..hehe..petang tue bagi staff2, aku termasuk sekali la kena jumpa dengan orang besar Boon Siew tue Mr Hiroshi Mitsuyoshi (cara nak sebut dia Mit = Mit, Su = Sir, Yoshi = Yoshi )..orang jepun camtue la sebutan nama dia..huhu..then, dalam petang tue gak aku dan teman2 yang lain dibawa pusing2 tengok kawasan2 kilan dan section2 yang ada kat situ..masuk ja dalam kawan pemasangan, memang terdengar jeritan2 sambutan dari pekerja2 senior..haha..dah macam baru masuk stadium lak nak men bola dapat sorakan2..huhu..


(jadual keje aku dalam 3 bulan pertama nie..haha)

Korang tengok jadual keje aku orait ke xorait...hehe..giler siot cuti punye la lama...tambah2 bulan februari nanti lagi la lama cuti...then aku lak keje dalam normal shif masuk kul 8pagi sampai la kul 5 petang...

Bagi hari yang ke-2 keje lak...alamak ada something yang xbest berlaku la...aku sampai kilang awal 20 minit..then salin2 baju cari kunci loker xdak...alamak, kasut ada dalam loker..aduyai, banyak masa kot aku abiskan nak cari kunci 2..laz2 kol umah, mak aku gitaw ada kat umah...alahai...nak patah balik umah memang xsempatla..coz memang dah nak pukul 8...so, aku terpaksa g office mintak kunci spare..sebbek la ada kunci spare..yang xbestnye apabila dah kelam kabut, dah selesai seragam, time nak cari misen imbas kad lak xjumpe...last2 skali aku terlewat imbas kad dalam 4,5 minit...alaaaa...baru 2nd day dah buat hal...urmmmm, hope perkara nie xkan berulang lagi pasnie..

tapi sume tue terubat bila hari nie aku dan teman2 yang lain dibawa g safety driving training...start dari pukul 9 pagi sampaila 5 petang...sume terpaksa bertapa kat citue...tapi seyes enjoy kot..suma staf2 baru kena buat ujian latihan pemanduan dulu...dah macam nak g amik lesen ja...tapi tahniah la buat tenaga yang bertugas Mr. Azizan dan Mr. Ooi..memang otai..banyak gak menda baru yang belajar..tambah2 bila nak hadapi kemalangan, cara kita tekan brek tue..memang terbaek...then before balik aku sempat r tengok Mr ooi test naik moto CBR150 then CBR250R yang akan dilancarkan penjualan kat malaysia Feb2011 nanti..memang cantik kot...terliur dan teringin lak aku bila tengok...haha..nak amik gambar xleyh coz xdibenarkan...lagipown kat malaysia belum dilancarkan lagi walaupown kalo korang sume search guna encik google dah memang ada...hehe..

kesimpulannye hari dalam tempoh 2 hari nie memang enjoy walaupown ada masalah cikit yang berlaku...bersedia untuk hari esok plak...k roger n out..=)

8 tengah goreng:

Anonymous said...
January 13, 2011 at 10:39 PM  

Salam bro..
any suggestion pkaian gi inteviu ari tu?
without neck tie ok ke?

cycheah said...
January 19, 2011 at 9:42 PM  

Hi,
Harga 2011 CBR250R ada dengar khabar jual berapa tak? Motor ini dipasang siap dari thailand atau boon siew honda?
Post laa gambar sikit...

muhamad zairi bin marzuki said...
January 20, 2011 at 12:50 PM  

harga xtawu lg...n pic xleyh la disiarkan..tapi berani cakap memang menarik n diharapkan ramai yg terpikat..tunggu kemunculannye ya.=)

syue said...
January 26, 2011 at 9:22 AM  

tq 4 ur info..very helpful.
sy pn dh dpt keje kt sn tp gaji la kureng set..huhu.

WakafKita11 said...
March 15, 2011 at 10:43 AM  

best lah keje byk cuti.. hahaha

Bahulu Studio said...
December 28, 2012 at 3:08 PM  

knpe enjin motor Future125...bunyi enjin agak kasar@bunyi knocking rasa cam tak berkualiti.pakai 2 bln udah macam2 bunyi ada terutama enjin dan cap hitam dekat meter

Bahulu Studio said...
December 28, 2012 at 3:09 PM  

knpe enjin motor Future125...bunyi enjin agak kasar@bunyi knocking rasa cam tak berkualiti.pakai 2 bln udah macam2 bunyi ada terutama enjin dan cap hitam dekat meter

muhamad zairi bin marzuki said...
December 29, 2012 at 12:58 AM  

Mohd Pk : tntg masalah motosikal, sy xdpt nk tlglah..sebab sya reja di boon Siew Honda under section maintenance n facility..xberkaitan dengan production trutama pemasngan or testing2 moto..juz repair2 mesin,robot,facility tue ja..maaf ya..tp, better lapor or tya kt branch boon siew honda yg tdekat..kot benda ni nanti dorg akan look forward n kaji apa masalah..tq..=)

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2020
nak meluaskan bidang kerjaya dan menstabilkan ekonomi family dan diri sendiri..bebas dari hutang yang membebankan..insyaAllah..amin.

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat