Popular Posts

kisah-kisah kue

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

23 May 2011 ·

 


Assalamualaikum wbt dan salam 1 malaysia..Ok lah, petang2 nie aku nak join segmen yang bro Ben Ashaari nie buat..sebelum aku start, cerita yang aku tulis nie adalah diadaptasikan dari gelanggang maharaja lawak dan raja lawak..maksud dia (kandungan dia aku ambik dari maharaja lawak dan raja lawak) cuma diolah sedikit jalan cerita dia untuk disuaikan dengan situasi yang bro Ben Ashaari ni tetapkan..Worait..suke senyum, xsuke geleng kepala yerrr...hanya seronok2 ja..=)


CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI
nak join klik kat SINI..."tamat jam 12 tengah malam ni"


ketika menunggu train..


sukasuki : lambat bebenor train nie sampai..cerlaju x2 cikit.
MTT : hok aloh, lembu jalan lagi slow, sukasuki xnak complain gak ke..?
missQaSeh : haha..ado2 aje.
sukasuki : grrrrrrrrr...
missQaSeh : udah2 membebel, tue ha dah sampai dah train tue..
sukasuki : haha..aku bergurau..cernaek x2..


dalam train (tepat jam 12 tgah malam)


sukasuki    : uih2 tepat masa waktu utara nie..(12tgah mlm)..
MTT          : a'ahla, xsedar lak aku..perjalanan lama lagi..hurmmm...
missQaSeh : molek sangatla tue..jom cerita lawak nak...siapa ingat lawak2
                  yang ada masa maharaja lawak dan raja lawak..
MTT          : mak aiii..pergghhh memang terbaek tuee pun.
sukasuki    : ok gak tue..lagi pun bukan ada penumpang pun selain kita 3 ja..
MTT         : yolah2..ikut hampa la.hang cerita dulu na..aku nak ingat2 balik..
sukasuki    : missQaSeh cerciterx2..


missQaSeh dengan kusyuknya bercerita..dengan penuh perasaan dan tumpuan..


1 hari Izzat Nazmi Saiful Bahri singgah di warung untuk beli nasi lemak..dalam 
tengah makan tu, tiba2 Izzat Nazmi Saiful Bahri ternampak seekor lalat dalam nasi lemak
tu..ape lagi, marahla dia..Izzat Nazmi Saiful Bahri tue pun panggil pemilik warung tu


Izzat Nazmi Saiful Bahri : pakcik, ape nie pakcik..cube pakcik tengok apa yang ada dalam
                                     nasi lemak saya nie..
pakcik                          : lalat..kenapa nak "Izzat Nazmi Saiful Bahri"..??
Izzat Nazmi Saiful Bahri : pakcik tanya saya kenapa..kalo sekor xpe, nie dah berekor2 
                                     pakcik..
pakcik                          : hok aloh..nasi lemak 50sen memangla taruk lalat, xkan nak taruk
                                     ayam pulak..


sukasuki dan MTT tersengih2 mendengar cerita si missQaSeh..tiba giliran sukasuki pulak bercerita..


ok..ada 1 cerita nie, korang dua dengaq na..pendek ja jalan cerita dia..
pada suatu hari sorang lelaki kaya, Zacky berjalan di bandar..tiba di persimpangan jalan,
beliau ternampak seorang tidak siuman..lalu beliau ....


Zacky : woiii orang gila..ketepi cikit aku nak lalu
orang gila  : siapa orang gila..?? aku xgila taw
Zacky : orang gila mana yang mengaku diri dia gila..
orang gila  : xde maknanye..ko tue yang gila..
Zacky : aku orang kaya..semua tahu aku nie waras
orang gila  : orang gila mana yang mengaku diri dia gila..=P..


semua ketawa terbahak2..dengan tiba2, eeeeeeetttttttttt...(bunyi brek) train 
tue berhenti dengan mengejut..sukasuki,MTT dan missQaSeh terkejut..lalu mereka bertiga memberanikan diri pergi hadapan ke arah pintu pemandu untuk bertanya..


sukasuki,MTT,missQaSeh  : encik..kenapa tiba2 encik berhentikan train nie..
                                       nasib baek kami xtergolek atas lantai train nie tadi..
Encik Bedak Sejuk          : suka hati saya la nak berhentikan train nie ke x..
                                      train nie saya yang bawak..


korang mesti tertanya2 kan kenapa tiba2 pemandu "Encik Bedak Sejuk" tue melenting apabila disoal oleh sukasuki,MTT dan missQaSeh kan..??


SUKA HATI AKU LA NAK KARANG CITA NIE CAMNA..CITA NIE AKU YANG BUAT
HAHAHA..=p

8 tengah goreng:

Ezad Skytech said...
May 23, 2011 at 6:09 PM  

macam mane boleh terselit name den tu.... ^_^

muhamad zairi bin marzuki said...
May 23, 2011 at 6:17 PM  

haha...sebab namo ekau tersenarai dalam list name pena blogger lerrr...huhu..jgn marerr..

Ezad Skytech said...
May 23, 2011 at 6:21 PM  

haha.. tahu2... saje je tanye... ingatkan tkde org gune... hee~ ^_^

bicara mak dara said...
May 24, 2011 at 1:41 AM  

wahh best kan kalau hanya ada 3 org aje dalam tu.. kalau mak dara siap boleh buat video klip guna kamera hp kekeke

Rosmawani♥ said...
May 24, 2011 at 7:28 AM  

amboi... :P
datang dr blog abg ben :)
jom follow sy jgak di rizaros.blogspot.com untuk semangat sy.. thk u.. :)

fRaMe+LenSeS said...
May 24, 2011 at 8:46 AM  

ahahahahah.. wakena la beb.. hehehe.. comei ja cita dia.. :D

K said...
May 24, 2011 at 1:55 PM  

hahaha,nice!

ending hebakkk!

orang gila mane ngaku orang gila, lawak R2 minggu lepas XD

muhamad zairi bin marzuki said...
May 24, 2011 at 6:33 PM  

mak dara : a'ah mmg ad 3 org jew..mmg dgr mcm xlogik kan..??tp xpe, ikut jew jalan citer die...hahaha

rizaros : thnx sudi singgah..follow u back..=)

fRaMe+LenSeS : comei 3x...haha

mad khaz : yeah2..R2..tengok buntot kete dah tahu mana asalnyer..cube tengok buntot sya lak, sya asal dr mana..haha..=P

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2020
nak meluaskan bidang kerjaya dan menstabilkan ekonomi family dan diri sendiri..bebas dari hutang yang membebankan..insyaAllah..amin.

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat