Popular Posts

kisah-kisah kue

Selamat Hari Ibu

08 May 2011 ·

Assalamualaikum wbt..




Entri nie ditujukan untuk mak aku yang sekarang ni sedang berada di ruang tamu..hehe..1st entri aku untuk mak..Selamat Hari Ibu ya buat semua ibu2 yang berada diseluruh Malaysia..Tiap2 detik yang berlalu adalah Hari Ibu yang sebenarnya..=)


Tapi... ada 1 perkara yang membuatkan aku merasakan diri ni bersalah..


" Sebenarnya dalam seumur hidup aku, aku xpernah lagi menyambut hari ibu, hari bapa, hari kekasih (memang xperlu sambut), malah ketika sambutan hari raya pun, memang xpernah ada sesi salam bersalaman memohon ampun dan maaf.. Aku pun xtahu kenapa dan mengapa.. Mungkin sejak dari kecil perkara-perkara macam tu xdiambil kisah sangat sehinggalah dah meningkat dewasa pun, bukan satu kemestian tu semua.. Kadang-kala sedih jugak bila tengok member2 lain pakat2 sambut.. Aku xpernah nak salahkan mana2 pihak, mungkin salah aku juga sebab dah meningkat dewasa pun xpernah nak prihatin dengan perkara2 macam tu.."


EGO kah aku ni..? ataupun aku rasa MALU nak buat semua tu..? tepuk dada tanya DIRI..


Tahun 2011 bakal merubah segala2 nya..jutaan ampun dan maaf dipinta dan tiada ucapan yang mampu dilafazkan untuk membalas budi mak yang telah membesarkan aku dari kecil sehinggalah dewasa..terima kasih mak..=)



4 tengah goreng:

l a l a , S h a h e i l a said...
May 8, 2011 at 12:30 AM  

Mak segalanya kan..

muhamad zairi bin marzuki said...
May 8, 2011 at 12:38 AM  

yupp..si ibu xpernah buang anaknya sendiri walaupon sejahat mana anak tu..kasih sayang tetap sama xpernah kurang..terasa berdosa bila xhargai..=(

NurWaney said...
May 8, 2011 at 11:55 AM  

sy pun mcm tu, tapi still sambut, n hari raya x pernah miss la.. sy pun sedih n rs bersalah sbb ssh sgt sy nk katakan maaf kat parents pd hr2 biasa kecuali hr raya.. kdg2 kalau ada buat slh, sanggup msg ckp 'sorry'kat mama sbb segan sgt nk ckp. hehe.. tiap org berbeza kan.. :p

muhamad zairi bin marzuki said...
May 8, 2011 at 12:03 PM  

urmmmm betol tue waney.. mmg sush sgt nk cakap maaf kt parents..xtwula nape.tp itulah, betol gak awk kata, tiap2 org berbeza, asalkan tgjwb sbg seorg anak pd ibubapa xterabai..hehe

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2013..Azam Pun Baru..=)

Banyak misi yang perlu dilaksanakan bagi

tahun 2013. Semoga diberi kekuatan untuk

aku menghadapinya..=)

Gomo Kelate Gomo

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat