Popular Posts

kisah-kisah kue

3 bulan pengalaman bermakna

18 March 2011 ·

Assalamualaikum wbt..Alhamdulillah pejam celik pejam celik dah nak 3 bulan aku reja..jap jew masa berlalu..banyak pengalaman baru dah aku dapat, banyak gak kenalan2 baru aku kenal..walaupun agak sikit kepenatan, baju plak memang xpernah nak putih, xdak kesan2 minyak memang kompom aku tipu..mustahil sangat2..hehe.

Permulaan yang agak sibuk tapi lama-kelamaan aku pown dah dapat biasakan diri dengan pekerjaan aku..dapat rakan2 sekerja yang sporting dan banyak membantu serta xkedekut nak berkongsi2 pengalaman dan pengetahuan..aku ni cetek lagi ilmu, pengalaman xdak..so, masuk2 kerja ibarat budak yang baru nak merangkak2..selama 2 bulan aku dibahagian Pemasangan, dan baru nak cukup sebulan aku di bahagian Maintenance, banyak sangat benda baru yang aku dah belajar..kerja teruk cikit xpa, sementara masih muda dan mampu untuk bekerja keras..so, pulun dari sekarang..bukan senang nak senang, nak seribu daya xnak seribu dalih...pepatah pown dah jelas cakap, kalau kita kuat berusaha, insyaAllah benda yang mustahil pown boleyh kita lakukan..yang penting jangan malas..





Pengalaman baru yang aku dapat dalam maintenance,mula2 masuk dah kena tolong tukar exhaust fan di bahagian SP line painting..memang besar dan sangat berat..terpaksa guna chain lock nak turunkan..minggu pertama, baju dah xnampak macam baju..huhu..then, dapat pengalaman cikit sebanyak bahagian welding di bengkel maintenance..dimana dahulunya just tengok ja orang potong2 besi, welding sini welding sana..tapi sekarang dah dapat rasa sendiri..memang seronok bila benda baru aku dapat buat dapat bagi kepuasan terhadap diri aku nie..


21hb nie aku akan kembali bekerja dalam jadual shift..xde lagi normal..seronok lak rasanya bila dapat masuk shift..then makin hari makin banyak kerja yang perlu aku buat, semakin banyak perkara dapat aku belajar..aku xanggap sebagai 1 bebanan, anggap sebagai 1 pengalaman..dibahagiam maintenance, aku perlu seimbangkan pekerjaan aku antara kerja pembaikan(kerja luar) dan juga pengurusan dokumen2..serba boleyh la senang nak sebut..nanti orang xkan perlekehkan kita..semua perkara kita boleyh buat..
Terima kasih kepada teman2 aku masa aku dibahagian pemasangan atas tunjuk ajar korang (piduih, ah ching, hafiz, ali, que, kak ieja, tini, nadia, zaimah, wan gajah, kak ina, li, dan semua yang berkaitan) xtersebut aku..dan juga xdilupa pada rakan sekerja baru aku dibahagian maintenance (rafie, imran ,azali, zaidi, syarimie, teh, leman, azhar, mustaffa, syariful,ah sim, ah pim, dan beberapa orang lagi)..korang semua adalah guru2 aku yang terbaek..selamat malam..=)

0 tengah goreng:

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2020
nak meluaskan bidang kerjaya dan menstabilkan ekonomi family dan diri sendiri..bebas dari hutang yang membebankan..insyaAllah..amin.

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat