Popular Posts

kisah-kisah kue

rayer datang lagi...

09 September 2010 ·


Assalamalaikum wbt semua...
tup..tap..tup..tap..esok hari kita akan menyambut hari raya aidilfitri..
kejap je kan kita menjalani ibadah puasa..
urmmm...
bagi kaum2 perempuan tue mesti ngah sibuk menguli
tepung nak buat kuih rayer, 
ada yang ngah panjat memanjat pasang lagsir baru...
tudung meja baru..
tv baru...katil baru....
bahkan semua baru la...
hehehe...
bagi yang lelaki plak ada yang tengah menggaru
kepala memikirkan mana nak carik duit...
hehehe...yang paling gembira pabila menjelangnya raya ofcozla
budak2...bukan apenyer,nie la masanyer untuk kutip duit rayer...
sanggup berjalan jauh sampai berpeluh2
semata2 nak kutip duit rayer...
masuk makan pon xnak...hehehe...
bila cerita tentang zaman budak2 nie..
teringat pulak aku masa sekolah rendah dulu...tiba ja hari raya...
lepas semayang raya, ajak member2
berkumpul atur pelan nak kutip duit rayer...
hehehe...
group by group sumer gerak sekali..dulu aku nie
tinggal kat rumah flat 16 tingkat...
so, memang habis 16 tingkatla pusing carik wit raya...zaman dulu2
nie laen cikit dengan zaman sekarang nie...
dulu kalo budak2 datang mintak duit rayer...dihulur duit
syiling jew...kalo dapat syiling 50 sen tue memang dah cukup nikmatla...
yang paling aku xleyh nak luper
bila aku ngan member2 yang laen pergi beraya kat rumah nie...
macam biasela ayat die :

"assalamualaikum...makcik kami datang nak raya...."

ayat nie jela tiap2 rumah..hehe...
tapi kat rumah 1 nie pelik cikit, 
makcik tue keluar then hulur wit retas
5 ringgit...nanti bahagi2 kan pada kawan2 laen yer...
alamak, kami semua adala dalam 
7,8 orang gak

masa tue...biasela masa tue sumer skolah rendah lagi...
dah mula pening dah camne nak bahagikan wit
nie...haha...dalam tengahari settle kutip duit raya...
berkumpul 1 tempat, nak bahagikan duit 5 hinggit
tue...cewahh...yang ketua bahgikan la...
die amik lebih cikit coz katanyer die yang cakap ngan makcik tue
..haha...kelakar tol..tapi masa zaman budak2..
ape nak kisah sangat, janji dapat duit tue...xsilap aku la
dalam pusing2 1 flat adala gak dapat nak dekat rm20++...
duit syiling jew tue...
dulu rm10 memang besar
la nilainyer bgi dak2 cam aku nih..hehe...
la nie buat topup pon xcukup..wuuu...

berbalik pada hari raya yang bakal menjelma xlama lagi...
aku kat cnie nak memohon ampun dan maaf
seandainyer ade melukakan hati sesiapa mahupun pernah 
terkasar bahasa dengan korang, 
aku mintak
maaf dari hujung rambut sampaila hujung kaki yerr...
akhir kata...



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

0 tengah goreng:

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2013..Azam Pun Baru..=)

Banyak misi yang perlu dilaksanakan bagi

tahun 2013. Semoga diberi kekuatan untuk

aku menghadapinya..=)

Gomo Kelate Gomo

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat