Popular Posts

kisah-kisah kue

Puasa dihari yang pertama

01 August 2011 ·

Ku mengharap kan Ramadhan kali ini penuh makna...
Agar dapat ku lalui dengan sempurna..

Assalamualaikum wbt dan salam 1 malaysia...alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana diberi peluang lagi kepada kita semua untuk menyambut Ramadhan Al-Mubarak pada tahun ini..Bulan yang penuh dengan rahmat dan keberkatan..Buat pertama kalinya juga pada tahun ini, aku berpuasa dalam waktu dah bekerja..hehe..kalau tidak puasa bersama teman2 sekampus..kali nie berlainan cikit..


Seperti biasa apabila tibanya Ramadhan nie, bazar2 penuh dengan pelbagai jenis makanan..Orang pown jangan dikata lah..penuh xterkata dan aku cukup tertarik dengan ayat seorang budak nie, selisih dengan aku masa kat bazar Ramadhan tadi..


"Aku tengok orang kat bazar nie beratoq nak beli makan dah macam nak beli tiket tengok bola dah"...


Haha memang lawak tol..Tapi memang betullah cakap dia tue..memang sangat ramai orang..Tapi aku rasa, semua peniaga2 memang seronok bila tibanya Ramadhan..bukan sahaja dapat mningkatkan amal ibadat, tapi disebaliknya memberi sumber rezeki yang berlipat kali ganda buat mereka..Bayangkana tadi aku ada lalu berdekatan gerai menjual kuih..Spontan ayat dari seorang peniaga kepada seorang akak tue..


"tinggal yang nie ja yang ada kak, yang lain semua dah habis"..


Aku pown tumpang tengok sekali..adala 4,5 biji kuih yang tinggai...hahaha..murah rezeki peniaga2 nie semua..Xmaw celoteh panjang2 sebabnya masih berbaki 29 hari lagi bulan Ramadhan..rebutlah peluang yang ada ini sebaek2nya..kita tidak tahu samada akan diberi peluang untuk melaluinya lagi tahun mendatang..Salam Ramadhan buat semua...Peace Yawww..=)





0 tengah goreng:

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2013..Azam Pun Baru..=)

Banyak misi yang perlu dilaksanakan bagi

tahun 2013. Semoga diberi kekuatan untuk

aku menghadapinya..=)

Gomo Kelate Gomo

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat