Popular Posts

kisah-kisah kue

Projek Oh Projek

07 June 2011 ·

Assalamualaikum wbt..


korang pikir ape tue..otak kuning nie, xmow2 pikir macam tue.. xmow2.. ohoho..=P. Sebenarnye tadi baru siap projek yg ke-2 untuk comformation reja "Photosensor"..Dah siap wiring dalam panel board juz tunggu nak dipasang dan wiring cikit lagi ja kat DB nanti..nie adalah projek photosensor yang ke-2 yang aku dan member aku "hafiz dan zaki"..Dimana projek yang pertama kami gunakan photosensor untuk mengawal lampu dekat 6 khemah yang menempatkan moto2..so, kali nie pulak untuk mengawal lampu di 3 buah gudang..So, kena buat 3 panel la kan, tapi dapat siapkan 1 panel ja setakat nie disebabkan kekurangan magnetic contactor dan juga MCB..lagi 2 panel terpaksa tunggu awal bulan depan lah..huhu..


korang xmow try buat kat umah korang kew..??macam2 sensor yang ada sekarang nie..contohnya macam gambar kat bawah nie..stylo kan..??


gambar diambil dari sayasukacupcake.blogspot.com
dapur dimana banyak menggunakan sensor termasuk paip dan singki yang boleh mengawal suhu panas dan sejuk dan tong sampah yang menggunakan motion sensor, terbuka sendiri apabila dihulur tangan berdekatan..


kalo korang kreatif cikit..haaa, buat macam kat jepun nie haa..siap leyh buat game dalam toilet g..sensor apa yang dorang guna aku pown tataw..tapi permainan nie dikawal oleh air kencing..makin keraplah korang nak kencing pasnie..haha


Oklah dah jauh aku merapu2 nie..Pagi sok bersiap2 untuk selesaikan pemasangan panel kat bawah DB..hopefully semuanya berjalan dengan lancar..=)

0 tengah goreng:

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2020
nak meluaskan bidang kerjaya dan menstabilkan ekonomi family dan diri sendiri..bebas dari hutang yang membebankan..insyaAllah..amin.

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat