Popular Posts

kisah-kisah kue

Animasi terbaru "BoBoiBoy"

13 March 2011 ·

Assalamualaikum wbt dan salam 1 malaysia..Alhamdulillah harinie nak citer tntang 1 cite animasi yang baru..baru saje ditayangkan kat TV3 mulai 13Mac jam 7.00malam..aku pown baru ja tengok tadi..teruja gak tengok..memang style lah.."BoBoiBoy"..tuelah nama diberi..



Aku amik maklumat nie sikit sebanyak dari blog beliau..nak maklumat lebih lanjut leyh ke blog beliau ya..



Oklah, berbalik kepada konsep asal cerita BoBoiBoy.Ia berkisarkan makhluk asing yang sampai ke Bumi dan ketagih akan kopi dan mahu menyaingi keenakan kopi yang dihidangkan di kedai kopi datuk kepada watak utama. Tidak lama kemudian, konsepnya diolah semula kepada serangan makhluk asing ke Bumi untuk memburu koko disebabkan koko merupakan sumber tenaga yang kuat bagi makhluk asing itu. Penjelasannya, boleyh mengikuti di halaman Facebook BoBoiBoy (klik untuk terus ke halaman fb)

Nama: BoBoiBoy
Umur: 10 Tahun
Kuasa: Tanah, Angin, Petir dan memiliki kebolehan berpisah kepada 3.
Kesukaan: Bola Sepak dan rancangan TV "The Adventure of Bobos"
Benci: Alien Adu Du

Nama: Gopal
Umur: 11 Tahun
Kuasa: Menukar barang
Kesukaan: Makanan dan Permainan
Benci: Kerja rumah

Nama: Yaya
Umur: 10 Tahun
Kuasa: Kekuatan Super dan Boleh Terbang
Kesukaan: Kucing
Benci: Lawak BoBoiBoy 

Nama: Ying
Umur: 9 Tahun
Kuasa: Kelajuan pantas
Kesukaan: Aktiviti Luar
Benci: Menunggu orang

Nie adalah sedikit ringkasan mengenai watak dalam animasi nie :

Apa yang menarik dalam Boboiboy ialah beberapa daya tarikan yang terkandung meliputi karakter superhero Bo, Boi dan Boy, nilai-nilai murni, karakter makhluk asing (alien) dan juga unsur futuristik di sekitar ibu kota. Ringkasnya mengenai animasi tersebut, ia memaparkan karakter utama iaitu seorang kanak-kanak bernama Boboiboy dan dibantu oleh beberapa karakter tambahan seperti Gopal, Ying, Yaya. Dalam usaha menyalur bantuan kepada orang ramai, Boboiboy akan terpisah kepada tiga orang iaitu Bo, Boi dan Boy yang mempunyai tiga kuasa berbeza termasuk tanah, angin dan petir. 




Turut diwujudkan ialah karakter makhluk asing yang membawa pulang biji kopi ke planetnya, namun kerana aroma dan rasa kopi yang begitu sedap, seluruh kroni makhluk asing itu sanggup turun ke bumi semata-mata untuk mendapatkan kopi tersebut. Secara ringkasnya juga, Gopal iaitu karakter budak India yang mempunyai kuasa menukar sesuatu barang kepada barang yang lain. Ying karakter budak Cina yang mempunyai kuasa yang membolehkannya bergerak pantas berbanding rakan-rakannya yang lain. Sementara itu, Yaya pula merupakan karakter kanak-kanak perempuan comel yang bertudung.

So, ape lagi semua..layan jew citer nie tiap2 minggu..kompom terhibur..k salam 
bahagia..roger n out..

0 tengah goreng:

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2020
nak meluaskan bidang kerjaya dan menstabilkan ekonomi family dan diri sendiri..bebas dari hutang yang membebankan..insyaAllah..amin.

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat