Popular Posts

kisah-kisah kue

5 n 3 penting..!!

10 January 2011 ·


Assalamualaikum wbt dan salam 1 malaysia...malam nie terasa macam aku terlebih rajin lak nak update blog...huhu.berkaitan dengan tajuk entry aku kali nie iaitu "5 dan 3"...apakah yang dimaksudkan dengan 5 dan 3 tue..urmmmm, no. ekoq ka??haha..xdela, sebenarnyer dalam orientasi harinie, aku telah mempelajari sesuatu yang berguna..5 nie memang kita perlu lakukan dan 3 plak harus kita ingati...thanks kepada Mr. Mohd Nasir dari bahagian Painting tadi coz memberikan sedikit motivasi yang berguna..apa yang dimaksudkan dengan 5 item tue...?n apa pulak yang dimaksudkan dengan 3 item??

5 item

1. Planning
2. Schedule (Organize)
3. Staffing
4. Directing
5. Checking

haaa...niela yang 5 item tue..dalam kehidupan seharian kita, apa yang kita lakukan, kita cuba amalkan 5 item nie..insyaAllah kita dapat survive dalam kehidupan..perkara yang selalu kita lupa adalah "checking"..ini bahagian yang paling penting..'INGAT!!"..

3 item

1. When i hear i forgot
2. When i see i remember
3. When i do i understand

aku tersangatlah suka n sokong 3 ayat nie..penuh mendalam ayat die..tapi inilah yang berlaku dalam hidup kita sekarang nie..so kesimpulannya kat cnie, apabila mendengar terus lihat dan terus buat...insyaAllah xkan ada yang ketinggalan..coz manusia nie perangai die memang suka sangat bertangguh..hehe..korang leyh la praktikkan perkara yang di atas nie k..hope ada penigkatan dalam diri kalian..k selamat malam..salam..

1 tengah goreng:

Unknown said...
January 11, 2011 at 12:04 AM  

sangat setujuuuu... :D

lalalala

Post a Comment

t!nggalkan j3jak s3kal! yeRr

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Related Posts with Thumbnails

Corat-Coret

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Tahun Baru 2020
nak meluaskan bidang kerjaya dan menstabilkan ekonomi family dan diri sendiri..bebas dari hutang yang membebankan..insyaAllah..amin.

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Geng2 sEt!a

p3ngunjUng k3hOrmat